Rendering

Rendering (rendiranje) je proces kreiranja slike ili animacije iz trodimenzionalnog modela (3D modela) korišćenjem računarskog softvera. Ovaj proces se postiže primenom različitih tehnika i algoritama koji obrađuju podatke o položaju objekata, svetlosti, materijalima i drugim karakteristikama kako bi se dobila krajnja slika ili animacija.

Opis proizvoda

Tokom procesa renderinga, softver obrađuje podatke o poziciji svetlosnih izvora, materijalima, senkama i drugim karakteristikama objekata u sceni, kako bi se dobila fotorealistična ili stilizovana slika ili animacija. Postoje različite tehnike renderinga koje se mogu koristiti, poput ray tracinga, radiositya, i global illuminationa, svaka sa svojim prednostima i nedostacima.

Kada se radi o animacijama, proces renderinga je često veoma zahtevan i dugotrajan, jer se mora generisati veliki broj slika (često 24 ili više slika u sekundi) kako bi se stvorio utisak kretanja. Zato se u industriji animacije često koriste render farme, odnosno veliki skupovi računara koji istovremeno obrađuju veliki broj slika kako bi se proces ubrzao.

Rendering se koristi u mnogim industrijama, poput animacije, filma, video igara, arhitekture i dizajna, kako bi se stvorile fotorealistične ili stilizovane slike ili animacije koje pomažu u vizualizaciji konačnog proizvoda ili ideje.